Retail Academy

Retail Academy

Få dine medarbejdere tilbage på gulvet

Medarbejderne i detail skal løbe stærkt for at følge med. Derfor er det sjældent en god idé at belaste dem yderligere med lange kursusdage eller tunge e-læringskurser, som skal passe ind i den travle hverdag.

Lad os sammen tage dine medarbejdere tilbage på gulvet, samtidig med at de bliver uddannet. Det giver mere tid med kunder, mere engagerede medarbejdere og mere rentable butikker. Det kalder vi win-win-win-situation.

5 grunde til at vælge retail academy

1 Sælgerne kan blive i butikken

2 Det skaber nye og forbedrede vaner

3 Det øger engagementet blandt dine medarbejdere

4 Det skaber gladere kunder

5 Det giver flere penge på bundlinjen

Lars Fogtmann

Senior Partner og Co-Founder

Book en demo og oplev

Book tid her
Sidebar

17%

Vækst

Målt som vækst på dækningsbidraget, sammenlignet med kontrolgruppen

15%

Bedre service

Målt på exit-polls ved kundespørgsmål via Servicelovers

+88%

Aktivering

Målt på antal brugere som træner på daglig basis

Ægte salgs- og salgstræningskultur

Skab en salgs- og salgstræningskultur med Retail Academy

Vaner skabes over tid og skal skabes, hvor de skal udleves. Derfor er det en ineffektiv strategi at lave vane og adfærdstræning væk fra butikkerne. Det er langt mere effektivt at rykke træningen ud på gulvet og skabe en ægte salgs- og salgstræningskultur.

Dine medarbejdere kender kunderne bedst, og med simple værktøjer kan de skabe endnu bedre kundeoplevelser og derigennem mere salg og større kundeloyalitet.

Retail Academy er designet, så sælgerne bliver en lille smule bedre hver eneste dag og i samarbejde får skabt den ønskede kultur med kunden i centrum. Retail Academy består af små dagsopgaver, som medarbejderne løser sammen på daglig basis. Det styrker sammenhold, samarbejde og tilknytningen til teamet.

Bliv klogere
Danmarks mest ambitiøse retailere

Hvem har gjort det?

Gennemtestet læringssystem

Et gamified plug ‘n’ play læringsunivers med 100 dages udvikling

Det lyder lige lovlig smart, men Retail Academy er et gennemtestet læringssystem, som kan implementeres i alle detail organisationer på få uger. Retail Academy er designet over den nyeste viden indenfor nudging, adfærdsdesign, gamification og læringsteori.

Rygraden i Retail Academy er microlearnings, som bruges til at bringe ny og eksisterende viden i spil. Det hele sker i løbet af 100 dage, hvor sælgerne bliver en lille smule bedre hver eneste dag. Og meget kan ske på 100 dage med det rette fokus og rette design.

Bliv klogere

Det siger kunderne og deltagerne om Retail Academy

På den her nye måde, med de små bider på video, er det lettere at fordøje, vi kan gå direkte ud i butikken og afprøve det på den første kunde, der kommer ind ad døren, samtidig med at vi passer vores butik.

– Peter og Christian i Spejdersport Hillerød.

Læs hele udtalelsen her

Mere end bare e-læring – det er et banebrydende læringskoncept

Digital læring kan ikke stå alene, og traditionel e-læring er ikke engagerende. Derfor er Retail Academy meget mere end bare e-læring, det er et banebrydende læringskoncept. Læringskonceptet består af:

  • Mobil læringsplatform, som sikrer en gamified læringsoplevelse og et stort deltagerengagement.
  • Fysisk træningshæfte, som styrker implementeringen og gør det lettere for medarbejderne at dele erfaringer.
  • Opsøgende systemsupport, som sikrer at alle medarbejdere onboardes effektivt med full-serviceløsning til hovedkontoret, så I skal bruge et minimum af ressourcer på projektet.
  • Opsøgende læringssupport, som sikrer at alle medarbejdere følges tæt og individuelt af Retail Academy’s Customer Impact Team.
  • Kick-off i butikken, så alle deltagere kommer godt i gang, og alle butikschefer bliver klædt på til at få mest muligt ud af Retail Academy.
Bliv klogere

Vores team sikrer, at alle deltagere kommer godt igennem

Opsøgende læringssupport, som sikrer at alle medarbejdere følges tæt og individuelt af Retail Academy’s Customer Impact Team.

Teamet kontakter alle deltagere individuelt, hvis de oplever, at en deltager falder fra eller ikke løser sine opgaver. Det sikrer, at mere end 83% af alle deltagere (herunder også timelønsansatte) gennemfører alle elementer af uddannelsen.

Customer Impact Team leverer desuden statistik og management rapportering til alle ledere, så der er fuldt indblik i aktivitet, engagement og effekt af Retail Academy.